tisdag 3 januari 2012

Tror jag börjar förstå...

Publicerad 3 januari 2012 Södemanlands Nyheter



Första gången jag fick höra att Nyköpings skolchef Krister Pettersson fick 488 000 ­kronor i avgångsvederlag när han ­slutade sitt chefskap i Finspång så infann sig vrede men nu tror jag att jag förstår varför.
Möjligen kan Nyköpings kommun göra samma sak med förbehållet att han aldrig mer får åta sig en liknande roll där han åsamkar människor ­(cheferna på Navet) sådan smärta som han lyckats med fram till nu. Skulle vara värt varenda krona!

Viggo


krivet 3 jan 2012 09:30 Fisken

Håller helt med dig Viggo. Såna här hjärtlösa byråkrater skall vi inte ha i Nyköping.Så mitt råd till våra politiker är att gör som Finspång: Köp ut Pettersson! Någon jävla ordning får det ändå vara på en skolchef. Så skulle nog C H Hermansson utryckt det.

Skrivet 3 jan 2012 20:57 Nätläsare

Vi kanske kan samla ihop 488.000? Kräver inte mer en en tusenlapp om man får ihop 500 drabbade :)

För övrigt tror jag mig sett att någon förnekat att Krister har ett dylikt avtal med Nyköping. Fast.. Det gäller att hålla skumma saker hemliga.
I Finspång löste de det genom att hålla avtalet undangömt och inlåst.

Skrivet 3 jan 2012 21:43 NAS

Bra Viggo, får vi se hur länge politiker kan vara tysta och inte gör något! Om Politiker gör ingenting då är bättre att börja Rösta på tjändtemän istället för Politiska partier!!!
Kom igen Erik Calgren, Du ville inte ha honom från början det vet du och det vet många av OSS också!! Hur länge ska du behålla en person som håller på förstöra Nyköpings rykte?

Skrivet 4 jan 2012 01:21 Doj

NEJ!
Om han ska gå så skall han ICKE ha några pengar, det har han EJ gjort sig förtjänt av. Ska jag vara ärlig så ska han inte ha några pengar alls. Han sitter förmodligen där med en fet paycheck iallafall, så fler pengar ska han då inte få från oss.

Hur mycket fick de som blev sparkade från Navet? Jag har svårt att tro att de fick 500.000 kr var.
Var inte ursäkten för deras avskedning "nedskärningar"? Han skall då inte ha ett öre om han måste gå. De pengarna ska gå till Navet!